:: babat sekilo !!

December 16, 2010

assalamualaikum
[Bismillahirahmanirahim]
 Lelong Lelong! babat murah! babat murah... abg.. nak beli babat? babat sye banyak nie....


oohhhh oohhhh.... ko org pernah dengar tak iklan mcm tue kat radio2..
iskkk mesti pernah kan.. tpi dia pakai term 'spare tyre' ..  kreatif kan org2 malaysia nie. perkara2 mcm tue pun bleh buat iklan...  keihekeihekeihhh

so, ari nie nak cerita pasal KEGEMUKKAN.. isk isk.. sensetip tau perkara nie.. tpi benda nie berlaku pada kebanyakkan rakyat malaysia.. tak percaya? percaya la.. sebab Malaysia kaya dengan sumber makanan dan rakyat malaysia kebanyakkan nye malas untuk excersie.. termasuklah aku.. kehekeihehee.. pandai nye cakapkan org kan kan kan..

ape yang merepek ni? aha ala .. sebenarnye nak cerita bahawase nye berat badan aku dah naik lagi 60.1 Kg weiiii.. adeeeehh! nak menangis! nak nangis.. marah tul aku kat weight scale kat JUSCO TEBRAU tu..tapi silap sendiri gak.. pas kawin tak mengucap2 bila nak makan.. dah tengah2 mlm pun still boleh makan nasi.. bila tak nak makan HUBBY sibuk pujuk suruh makan.. uuuwaaaaaahh!! skrang ape jadi...

awal tahun nie berat badan aku 63 Kg.. so bila tersedar pakai suar jeans dah ngupa sarung guni.. aku tekad utk diet.. aku pulih atkins diet.. berkesan!


atkins diet ini menitikberatkan pengambilan karbohidrat.. maknanye kita kena menghalang diri daripada mengambil karbohidrat sepenuhnye selama 2 minggu.. pas 2 minggu baru kte boleh ambil karbohidrat sedikit demi sedikit.. jgn puluh abis sampai tak mengucap2 ye.. maklumlah 2 minggu tak makan nasi..  lagi satu bukan karbohidrat aje yg tak boleh ambik . kte juga dilarang ambil makanan atau minuman bergula.. alamak.. cam ne nak minum nescafe nie.. tapi 2 minggu aje ye.. jangan lebih..! ade kesan sampingan.
 aku pernah berjaya turunkan berat badan menggunakan kaedah nie.. klik sini kalau tak percaya.. mulai hari ini, aku nak start balik diet guna atkins diet. aku nak jadi kurus balik.. nak pakai suar jeans balik.. pakai baby t semula.. uwwaaaaah!  boleh ke nie...

nota kaki : info tentang diet atkins boleh ko orang cari kat cni k! :: klik:: tp nie versi omputih... tpi buleh layan jugak la.. 

Peace!
sayang kamu semua!

You Might Also Like

0 Comments

Terima kasih kerana sudi datang ke blog ni. dan sudi-sudikan meninggalkan jejak korang kat sini. jika ada kelapangan kite tinggalkan jejak kite kat blog korang pulak nnti.

* sila guna perkataan yang molek² dan jangan emo² - Thanks*

Popular Posts

Like us on Facebook

Flickr Images