Tuesday, December 23, 2014

Pesanan Untuk Nur Iman Dania, Sayangkan ibu, sayangkan Ayah, Sayangkan Nenek, Sayangkan Mama!!

kite tak tahu nak letak tajuk ape cerita hari ni..
ni cerita bila mama dania tetiba call nenek dia.. mengelabah la si nenek ni. iye la cucu kesayangan. jantung hati nenek. bantal busuk nenek. hehheheeee...

kite? macam mana pulak dengan perasaan kite? nampak dari luaran memang kite relax. boleh mengundang cakap² yang kite takde perasaan sayang pada Dania. takde rasa cuak bila mama dia tetiba datang untuk ambil dia. ahhhhh... korang semua mana tahu ape yang aku rasa!! bohong kalau kite cakap, yang kite takde rasa cuak, rasa sayang, rasa takut.. heyy hello  kite yang jaga dia dari kecik, kite yang mandikan dia, kite yang bagi makan... kite yang bagi susu.. (susu botol la tapi. heheeeeeeeee), kite ada perasaan! cuma kite bukan la zalim..

jahat mana sekalipun seorang ibu itu, kecuali yang memang ada sakit mental. mesti ada perasaan kasih, perasaan sayang pada anak dia. macam tu jugak dengan mama dania. mungkin dia ada sebab tertentu untuk serahkan nur iman dania pada i. mungkin jugak dia ada alasan tersendiri menghilangkan diri dalam jangka waktu yang lama. semua itu ada hikmah..

tapi i tak rasa gentar, sebab i dah melalui process yang betul dalam urusan pengambilan anak angkat. semua ada hitam dan putih. jadi ape perlu kite rasa gentar. No No No, Malaysia ada undang². jika mama dia mahu semula nur iman dania, dia harus lalui undang² yang ada..

memang hak penjagaan sebenarnya pada ibu kandung. tapi ibu bapa angkat juga ada hak. so tak payah nak risau benda yang tak seharusnya kite risau. jangan jadikan hal ini alasan untuk kite hasut anak angkat kite bencikan keluarga kandung dia.

kite tak akan cerita buruk pasal mama dania pada dia.. kite tak halang mama dia datang jumpa dania. kite tak halang dia datang peluk cium Dania, kite tak halang dia datang untuk tidur dengan dania.. tapi harus datang pada Dania, bukan Dania datang pada dia, ini syarat, kite jugak harus jaga hak kite. 

kite selalu ingatkan dania, sayangkan mama, sayangkan ibu, sayangkan nenek.dia patuh walaupun dia tunjuk lebih sayangkan nenek dia, lebih sayang Asha dia daripada ibu dia.. kahkaahh.. ibu macam harimau dia kata... takpe la ibu redha! janji dania tak lupa kan ibu!!

Ibu sayang Dania tahuuuu!!!!

NUR IMAN DANIA RASHIDI nama dia.
Makin cantik macam mama dia,
makin COMEL macam ibu dia, Makin NAKAL macam Ayah dia..
hehehe! kena selit perkataan ayah dia, nanti ayah dia merajuk!!

No comments:

Post a Comment

Terima kasih kerana sudi datang ke blog ni. dan sudi-sudikan meninggalkan jejak korang kat sini. jika ada kelapangan kite tinggalkan jejak kite kat blog korang pulak nnti.

* sila guna perkataan yang molek² dan jangan emo² - Thanks*