Thursday, August 25, 2011

:: Berbuka Puasa Bersama² tue sangat meriah ! ::


bila kita dapat berbuka puasa beramai-ramai dengan ahli keluarga memang menyeronokkan kan? bukan senang nak berkumpul seisi keluarga dalam satu masa. betul tak? kenkadang tue time raya ada jugak ahli keluarga yang tak dapat beraya bersama.. lebih-lebih lagi kalau yang dah kawin.. *isk iskk.. macam aku la tue*..

ari tue family aku berkesempatan la balik kampung, dapat berbuka bersama².. walaupun ada yang tak dapat joint, sekurang² nya aku, dania ngan Bucuk dapat berbuka ngan mak, ayah & atuk.. sebab raya tahun nie, aku terpaksa beraya kat rumah mak mertua.. sedih kan?? uwwaaaaaa!

antara makanan yg terhidang pada ari tue (sila lah jangan menjejeh air liur hokey )


Ikan Pari Bakar Bersama Air Asam 

Sayur Chap Chai - Menu Dari Mak

Ikan Cencaru bersama Air Asam - Beli kat Tanjung

Sotong Masak Sambal - Menu Dari Mak

Tembikai Jus - nyammm!!!

Ikan Goreng ni namanya ikan pasir !ko orang tau?

Ni karipap Ikan..  Kat tmpt lain susah nak jumpa ! kat Mersing aje ade!

Lengkong santan A.K. A Puding Santan

Ni talam Ubi.. eh ke ye?

Ni original Tepung Pelita !

Petai !!!

Sambal Tempoyak faveret sekeluarga !!

Nie la hasilnyer bila makanan semua terhimpun!

Nie bukan muka kelaparan ye.. nie muka kekenyangan !!
Tapi aku still mainten walaupun kenyang !!

Nota Kaki : Adakah ni Ramadhan Terakhir Kami ?


Te Amo