:: memori daun pisang ::

January 06, 2011

budak2 dah start sekolah kan.. actually entry nie aku nak post 1st day budak2 sekolah... tapi disebabkan tenet kat tmpt kerja aku ni mogok.. baru ari nie aku dpt post entry ni..

[gambar - Lencana sekolah ]

sebenarnye aku nak cerita pasal kenangan mase  first time masuk sekolah darjah 1. dulu aku sekolah kat Sekolah Kebangsaan Felda Air Tawar 4, Kota Tinggi. rumah aku kat depan sekolah aje... hahaaaa nak melencong balik sekolah pun tak dan..

time sekolah rendah, aku adalah pelajar yang paling tinggi, so terpaksa la beratur kat belakang sekali bila perhimpunan. Name Tag budak darjah mase tu pakai kertas and then letak kat dalam bekas plastik [imagine sendiri k..] pas tue pin kat baju..berat kemain lagi... g sekolah pakai gaun.. heheee.. mase tue budak2 darjah 1 hingga 3 tak pakai baju kurung.. 

masa nie sekolah pakai bell manual. time masuk sekolah, time rehat, time abis rehat, time abis waktu sekolah, mesti ade someone yang kena naik kat pejabat sekolah untuk bunyikan loceng tue... bell yang warna kuning yang mcm kat church tue..hehheeee...

disebabkan rumah aku depan sekolah aje.. time rehat aku tak makan kat kantin, aku g kat pagar sekolah yang depan rumah aku. aku jerit " Mak!!! Mak!!" nanti mak aku kuar anta nasi kat pagar. kengkadang tue, tak yang panggil mak aku dh tunggu kat depan pintu dapur.. hahhaaa.. mase tue hidup kat felda susah. selalu sangat tak bawak duit gi sekolah.. tapi nasib baik mak aku surirumahtangga sepenuh masa..

mase sekolah rendah, aku masuk kelas yg pertama. [sekolah rendah memang pandai aku nie] ade seorang budak nie, memang terro. setiap kali periksa mesti dapat no satu. tapi satu perkara yang aku ingat sampai sekarang. dia tak kan menyentuh mana2 perempuan. setiap kali tersentuh kulit perempuan, mesti dia kesat sampai nak tercabut kulit dia. hahahaaaaaa.... geli hati pun ada.. tapi bila dah besar panjang, aku pernah ternampak dia gan rambut panjang, naik motor laju2.. dah macam mat rempit pun ada... keihekehkeihhh..

mase sekolah rendah dulu, aku aktif bersukan. bola jaring + bola baling. sampai wakil zon lagi.. [sekarang nie ade lagi wakil zon?]. posisi aku sudah semesti defence.. sebab aku yang paling tinggi. patutnya makin besar makin tinggi. tapi silap kat mana, aku tak tinggi2 pun... uwwaaaaa!

mase sekolah rendah dulu, aku pernah ponteng sekolah 3 hari berturut2 semata-mata nak tengok cerita siri jepun yang paling popular mase tue meoro attach. naik aje sekolah, kena bambu ngan cikgu. hahahaaa! jahatkan!

[gambar : sapa2 yang seusia aku mesti ingat cerita nie]

rindu time sekolah rendah dulu.. lost contact ngan kawan2 felda dulu. sebab mase darjah 6 aku pindah kat skudai.. agak2nya macam mana life dia orang skarang ek...


peace!
Sayang Kamu Semua

You Might Also Like

0 Comments

Popular Posts

Like us on Facebook

Flickr Images