Cadbury yang Halal katanya....

December 20, 2014

assalamualaikum..............
happy sunday awakkk!!
Best la awak² yang tak kerja hari ni kan. kite kerjaaaaaa.... isk iskk.. ala dah terbiasa kerja hari Ahad. dah takde beza cuti hari ahad ke cuti hari jumaat.

tapi bukan itu yang kite nak cerita kat korang semua, apa yang kite anak cerita adalah berkenaan isu Halal Coklat Cadbury. Hari itu terpandang iklan dekat Tv tentang sebuah keluarga Islam. si ayah yang pulang ke rumah bawak seketul coklat cadbury besarr punya. korang dah tengok iklan tu? dekat youtube pun ada.

Jakim pun dah buat kenyataan dekat laman sesawang mereka.

kite memang segaja screen shoot benda ni.. takut nanti hilang tak dapat nak kesan balik dkt laman web ni.
so, persoalanya, patut ke aku makan coklat ni? walaupun Jakim dah sahkan Halal, tapi rasanya aku tak tertelan nak makan coklat ni. Kenapa? yang pertama sekali aku yakin dan percaya result kajian kimia yang tersebar luas hari tu. Yakin sebab kajian itu dibuat dengan mengambil sample dari pasaran, bukan dari kilang. tak mustahil ketika Jakim membuat pemeriksaan, pihak yang berkenaan melupuskan atau menyembunyikan apa yang tak sepatutnya ada. seumpama macam ni tau, kalau tetamu nak datang rumah, off course la tuan rumah kemas cencantik rumah dia kan? kan?

Maka, kalau dah ada perasaan was² macam ni, better tinggalakan. tak kan jadi apa kalau tak makan coklat pun. awak pulak macam mana?

Pasal iklan cadbury tu kan, kite rasa macam keterlaluan pulak caranya nak tarik Umat Islam utk makan cadbury. 

You Might Also Like

0 Comments

Terima kasih kerana sudi datang ke blog ni. dan sudi-sudikan meninggalkan jejak korang kat sini. jika ada kelapangan kite tinggalkan jejak kite kat blog korang pulak nnti.

* sila guna perkataan yang molek² dan jangan emo² - Thanks*

Popular Posts

Like us on Facebook

Flickr Images