Happy Birthday Dania 5 Tahun...

September 13, 2014

Assalamualaikum.....................

Seperti yang korang sedia maklum, Nur Iman Dania merupakan Anak Merdeka !! Yeaaahh, sememangnya memang aku bersyukur dapat menjadi ibu Nur Iman Dania, walaupun hanya ibu angkat. ^_^. Nur Iman Dania ni kesayang semua ahli keluarga. jadi budak ni memang manja. Terlalu manja. Lebih² lagi dengan mak aku. 

Dengan mak aku, dia dimandikan dengan air panas, umur dah 5 tahun, tapi still lagi minum susu dengan botol. kalau pergi shopping, jarang sekali balik dengan tangan kosong. mesti ada aje benda yang mak aku beli. Manja kan! memang Manja!!

So, sempena hari jadi dia yang ke 5 tahun hari tu, i culik dia bawak lari pergi rumah mama. sambut birthday secara sederhana dekat sana. selalunya birthday dia meriah dengan adik² aku. hadiah lagi. so kali ini aku plan untuk buat secara sederhana. tujuan aku supaya dia merasa apa itu kesederhanaan. jika dulu ada makanan macam², kali ini aku hanya beli sebiji kek je. kalau dulu ada ramai orang menyanyikan untuk dia, kali ini cuma ada ayah, ibu dan adik² yang meraikan...aku nak ajar dia, bukan setiap benda dia boleh dapat. bukan selalu hidup penuh dengan kemewahan.





Dialog hari merdeka :
Dania : Ibu keje tak hari ni?
Ibu : Tak
Dania : Kenapa
Ibu : Sebab ibu dan sambut besday dania. Satu malaysia cuti nak sambut besday dania ^__^
Dania : oooo Tak muat la rumah nenek kalau semua datang nak sambut besday dania !
Ibu : ketawa berdekah²...




You Might Also Like

0 Comments

Terima kasih kerana sudi datang ke blog ni. dan sudi-sudikan meninggalkan jejak korang kat sini. jika ada kelapangan kite tinggalkan jejak kite kat blog korang pulak nnti.

* sila guna perkataan yang molek² dan jangan emo² - Thanks*

Popular Posts

Like us on Facebook

Flickr Images