Baby Girl Untuk Kakak

October 22, 2013

Seperti yang dijangka oleh Nur Iman Dania, akhirnya termakbul la permintaan dia nak dapat adik perempuan. Alhamdullliah, hari tu, pergi scan Doktor Aida sahkan i mengandung anak perempuan..Yeaaahh! ibu pun suka! boleh beli baju cantik² warna pink. kihekihh... Untuk adik Aufa, adik boleh geng dengan ayah ye.. boleh main tembak² dengan ayah.. and one more thing, dah tak boleh panggil adik lagi nie, nak kena biasakan panggil abang. hehehe! tapi budak Aufa nie, kalau kita jerit² panggil adik! adik! bukan dia layan pun. Kalau kita panggil Aufa baru dia layan.. hehehehe

Tapi doktor Aida tu kata, Uri i masih di bawah. Buat masa ni, jika tiada pendarahan, maka ianya berada di tahap selamat. sekiranya berlaku pendarahan, disarankan untuk terus ke hospital berdekatan. Dari pembacaan i di google, bila uri berada di bawah, ia ada 4 tahap. tahap pertama dan ke dua, si ibu masih berpeluang untuk bersalin secara normal, kerana uri tidak menutupi jalan baby keluar. Tahap 3 dan ke 4, kebiasaannya, uri menutup terus laluan keluar dan kebanyakkan ibu yang mengalami tahap ni, akan bersalin secara pembedahan.

Apa yang di sarankan oleh kawan² i, banyakkan berdoa dan bercakap dengan baby, supaya baby dapat gerakkan uri tu naik ke atas. Mudah²an, i dapat bersalin secara normal. Biar sakit nak bersalin daripada tanggung sakit selepas bersalin. jika la i ditakdirkan kena bersalin secara bedah. Macam mana lah i nak uruskan anak² i yang lagi 2 orang tu. For sure la i tak dapat nak renyah² uruskan mereka kan...! arhhh ruginya kalau i biarkan masa kecil mereka di uruskan oleh orang lain. Tak Mo! Tak Mo!






Tak lama lagi, baby duduk kat tengah².... I am Happy! Very Happy! Alhamudlillah! dan Esok hari Ulangtahun Perkahwinan i yang ke 3 tahun!!

You Might Also Like

2 Comments

  1. tahniah ye utk ank no3..
    kelakar tgk pic last tu..he3

    ReplyDelete

Terima kasih kerana sudi datang ke blog ni. dan sudi-sudikan meninggalkan jejak korang kat sini. jika ada kelapangan kite tinggalkan jejak kite kat blog korang pulak nnti.

* sila guna perkataan yang molek² dan jangan emo² - Thanks*

Popular Posts

Like us on Facebook

Flickr Images