Panduan Membeli dan Memasang Air-COnd - Lagi!

January 22, 2013


Terpanggil buat entry ni setelah menerima email dari salah seorang pembaca blog i. Thanks awak sebab sudi baca blog kite... brother ni tanya i soalan berkenaan air-cond berdasarkan pengalaman i, so ini la jawapan i dari soalan beliau, so harap² dapat membantu beliau dan juga awak² semua..


Soalan Pertama : Brand yang disyorkan
berkenaan jenama, selalunya pelanggan saya lebih gemar memilih jenama Sharp, Panasonic dan York. Sharp mempunyai kelebihan dalam aliran suhu sejuk yang lebih panjang. boleh merangkumi sehingga 4 kaki. maksud saya, kekuatan dia sembur udara sejuk tu sehingga 4 kali. so lebih cepat sejuk. Kalau Panasonic dan york kekuatan adalah pada jenamanya dan keyakinan pelanggan sebabnya, ini jenama lama.

Soalan kedua : pertanyaan kepada jurujual dalam membuat perbandingan.
ermm.. selalunya, jurujual akan tanya kekerapan kegunaan & dekat mana nak guna. kalau dia orang tak tanya benda ni, so u boleh tanya mereka perkara ni. 

Soalan Ketiga : creteria jaminan 
jaminan daripada kontraktor selalunya merangkumi cara mereka memasang sahaja. selalunya jaminan akan diberikan kurang dari seminggu. so, dinasihatkan, selepas pemasangan cuba cek ada kebocoran tak pada paip tak. kalau nampak ada air menitik cepat² boleh tanya pada kontrator. tapi selalunya air akan keluar dari compressor. itu perkara normal.

Soalan 4: panduan tempat pemasangan.
selalunya kontraktor akan cuba meminimumkan penggunaan cooper paip untuk mengelakkan kebocoran. kedudukkan back to back adalah disarankan. so kita yang kena ubah kedudukan perabot dalam rumah kita.


entry kali ini malas nak tepek gambar yee...

You Might Also Like

0 Comments

Terima kasih kerana sudi datang ke blog ni. dan sudi-sudikan meninggalkan jejak korang kat sini. jika ada kelapangan kite tinggalkan jejak kite kat blog korang pulak nnti.

* sila guna perkataan yang molek² dan jangan emo² - Thanks*

Popular Posts

Like us on Facebook

Flickr Images