:: Resepi - Sotong Goreng Tepung ::

March 12, 2012

Aku nak kongsi resepi yang best ni kat korang. resepi nie, aku buat sendiri. mase cuti bersalin yang panjang awal tahun nie, kepala aku ligat mengolah resepi yang entah ape². salah satunya adalah sotong goreng tepung ni. adik aku, Intan Nazira Binti isa *haaa amik ko, nama penuh aku bagi* suke bebenor ngan sotong goreng tepung nie.

jom kite memasak!



SOTONG GORENG TEPUNG
1 kilo sotong sederhana - potong ikut suka hati
2 cawan Tepung gandum
1/2 cawan sedikit tepung jagung *untuk bagi ranggup*
3 sudu besar rempah kari * kalau nak pedas bleh letak banyak²*
1 sudu besar serbuk lada hitam
2 biji telur

cara memasak :
campurkan tepung gandum, tepung jagung, rempah kari dan serbuk lada hitam dalam satu mangkuk. kacau sampai sebati.
dalam bekas berasingan, pukul telur ala² manja gitu..
lepas tu, celup sotong dalam telur kemudian golek² kan dia kat dalam campuran tepung and goreng..
siap!

Selamat Mencuba!


Love;

You Might Also Like

0 Comments

Popular Posts

Like us on Facebook

Flickr Images