Wednesday, November 23, 2011

:: Dah petah bercakap, Aku yang pening Kepala ::

mesti rasa seronok yang amat bila anak kita semakin membesar dan petah bercakap. kenkadang tue, kita sebagai orang dewasa kena ambil masa nak faham ape benda yang budak² baru nak belaja nie bercakap...  anak dara aku dah masuk 2 tahun 3 bulan. kalau ko orang nak tahu, mulut dia dah macam mulut murai. pantang celik mata mesti mulut pun ikut celik. tak berhenti² bercakap. sorang² diri pun dia boleh bercakap. kengkadang tue, dia ambik tepon, pastue buat drama sendiri.. bercakap sorang diri kat tepon. ada satu hari tue, dia ambik gangang tepon, pas tue dia cakap " ayah, ibu ni degil " hahaaa.. macam nak tempeleng aje. sesuka hati dia aje nak cakap ibu dia degil. 


Nur Iman Dania


tapi semua itu, suatu pengalaman yang menyeronokkan. kenkadang tue, adakalanya percakapan dia tue menjurus kearah sikap yang kurang ajar, kita sebagai ibu bapa kena bimbing anak kita supaya percakapan anak kita tue tak mengandungi unsur² kurang ajar. sebenarnya dia orang tak faham ape yang dia orang cakapkan. kengkadang mereka dengar dari kita dan orang sekeliling.


:: Te Amo ::