Saturday, August 13, 2011

:: Kecelaruan, Kekeliruan & Berbelah batu Mentakub .. Eh Ape Nie ! ::




Kalau time nak raya nie, topik paling hangat diperkatakan dan dipertikaikan oleh suami isteri adalah NAK BERAYA KAT MANA.. betul tak ? lebih² lagi yang kampung jauh².. sorang kat selatan, sorang lagi kat utara... mesti pening kan.. dulu sebelum kawin, aku nampak benda nie satu persoalan yang remeh. isu cam nie pun nak jadi gaduh kan ? Tapi bila dah kawin nie, Amik ko.. tak pasal² benda yang remeh nie, dah jadi isu besar.. huhuhhh *nangis*

mak aku dah bising, bila dapat tahu aku tak balik malam raya macam biasa. macam mana nak balik, kalau bucuk dah awal² bagi tahu kena beraya kat umah mak dia.. adeeehhh.. aku pening! nak pilih mak ker nak pilih mak mertua. Alasan kukuh yang bucuk bagi " saye anak tunggal, tak kan nak biarkan Mama beraya sorang² " betul jugak kan.. ?

tapi mak aku pulak cakap " kita tak pernah raya berpisah, tak kan lah raya nie nak raya berpisah. mak marah kat Ogy pasal tak nak beraya sama, nie ko pulak tak nak balik " adeehhhh tension tau takkk !!!

Aku plan, petang raya pertama baru nak balik kampung. tapi tengok muka mak aku, rasa macam tak sampai hati pulak... tension nyerrrr... cam ner nak buat nie....!!!

Nota Kaki : Kampung bukannyer jauh pun. Pasir Gudang ngan Mersing bukannyer jauhkan ? tapi memang rasa serba salah, kecelaruan dan kekeliruan.... !!