:: Hari-hari ke"stress" san.. bergitu menyakitkan ::

August 09, 2011


hello readers...
masih lagi terasa keboringan bila menghadapi situasi ke "stress" san melampau minggu lepas.. mana la idoknyer, boss aku dah appoint orang untuk take over kerja aku. so, the first thing yang aku kena ajar orang itu adalah mengenai gaji.


oleh yang demikian, secara rasminya, esok lusa tak de lagi nak buat gaji.. pencen terus.. Seronoknyeee

disebabkan auditor yang terlalu lemah gemalai untuk meng'check' segala report yang ada. menyebabkan aku terpaksa overnite pada sabtu lepas semata² nak siapkan gaji untuk bulan nie,

stress tau tak? sebab dah le kena ajar orang tua buat gaji. walaupun orang tua tue adalah ex-accountant company, tapi tahap penguasaan ape yang aku cakap adalah di takuk budak² sekolah menengah.. adeeeehhh !!

ditambah pula dengan suara² joyah yang asyik merengek ajer tanya bila nak gaji, gaji dah siap belum, asal lambat sangat. betul² menguji tahap sabaran time bulan puasa nie. benda² cam nie la buat mood aku tak berapa nak baik, tak berapa nak ceria, dan tak berapa nak happy g kerja...


tapi alhamdulillah, minggu nie stress tue berkurangan sebab gaji dan pun siap. so sekarang nie, tinggal lagi nak menyiapkan segala kerja yang tertangguh kat dalam fail yang semakin tinggi mengunung. ko orang ingat, kerja aku ni senang. saye adalah accountant merangkap jurujual.. so terlalu banyak kerja yang kena siap sebelum deadline....

Te Amo

You Might Also Like

0 Comments

Popular Posts

Like us on Facebook

Flickr Images