:: Selamat ke Minum Kopi sewaktu Mengandung ::

June 21, 2011

aku sebenarnya penggemar kopi. secara lebih tepat lagi. Nesface terutama nescafe latte. setiap hari aku akan buat pelaburan kat kedai pajak dekat ngan kat tmpt kerja aku tue rm 2.00 sehari.. cube ko orang kira, kalau sehari rm 2.00, 26 hari dah berapa. tue untuk Nescafe aku aje tau.. lum lagi makanan sampingan.

orang kata, ibu-ibu mengandung nie tak elok kalau minum banyak kafein. ari tue ringan mulut aku nie tanya ngan nurse, kalau aku minum kopi ada effect tak kat baby. dia cakap, kalau aku keep going makan ubat, menda tue tak jadi masalah.

macam iye tak ye aje kan... pas tue terjumpa satu artikel kat majalah rapi 15 june 2011. artikel tu cakap,

pengambilan kopi tidak memberikan kesan terhadap keguguran tiba-tiba dan pelbagai masalah kehamilan yang lain. walaupun wanitu itu adalah pengamal kopi tegar, risiko keguguran hanya 1.3 kali sahaja berbanding dengan wanita hamil yang tidak mengambil langsung kafien.
so, pasni aku leh minum nescafe dengan senang hati... !! dan boleh menang rumah idaman dari nescafe tak pun boleh try minum teh Boh yang Ummmp.. teh pun sedap tau... !!



Te Amo

You Might Also Like

0 Comments

Popular Posts

Like us on Facebook

Flickr Images