:: Kenapa Daging Khinzir tidak boleh dimakan ? ::

June 21, 2011



ramai orang islam tahu yang daging khinzir nie haram di makan. tapi tau tak kenapa ianya haram? sebelum ni, ape yang aku faham, daging khinzir nie ada cacing yang tak kan mati walaupun babi tue mati.. ahhhh.... cube la bayangkan camne benda ni bila dah masuk dalam perut si pemakan ?? eeeiiiiiii tok seh la nak bayangkan..

sebenarnya daging khinzir mengandungi jumlah ' Histamine' dan 'imidazole' yang sangat berlebihan. kedua-dua bahan ini akan menbawa kepada masalah gatal dan radang. selain daripada itu, ia juga akan menyebabkan kepada masalah pembengkakan dan lebihan lendir di 'tendon' dan tulang rawan sehingga  mengakibatkan radang sendi, penyakit 'rheumatism' dan banyak lagi.

makan daging ini juga akan menyebabkan masalah batu hempedu dan masalah obesiti. kesan daripada tahap kolesterol tinggi dan lemak yang ada padanya.

daging ini mengandungi cacing 'taenia solium', sejenis cacing pita yang akan merentasi usus dan merosakkan organ-organ dalam yang lain.

sumber : Majalah Rapi 15 june 2011

nota kaki : ini lah kenapa Islam mengharamkan pengambilan daging ini... adeeeehhh nak cakap daging apepun tak terseor...

Te Amo


You Might Also Like

0 Comments

Popular Posts

Like us on Facebook

Flickr Images