Saturday, March 5, 2011

:: Kenapa Selalu Sangat Lapar ::

Lapar ! Lapar !..
semua orang mesti rasa lapar kan? manusia mana yang tak rasa lapar.. hantu pun rasa lapar.. kiehekehhh lapar darah! cerita pasal hantu nie terfikir pulak aku kenapa sekarang ni banyak sangat cerita hantu! cerita mengarut! waddduuuuhhh aku memang tak layan langsung cerita hantu nie.. kat umah aku memang di haramkan pasang cerita hantu.. sebab aku seorang penakut... Tapi cerita Hantu Kak Limah Balik Kampung Memang Best!!! uuuikkk layan pulak cerita hantu! sebab tue aku tahu cerita tue sebenarnya bukan cerita hantu. sebab tue aku berani pasang.. keihekehhh

tergelak sorang² bila tengok cerita nie..

hokey² stop cerita pasal hantu nie, sebenarnya aku nak cerita pasal lapar. pernah tak ko orang rasa lapar walaupun baru beberapa minit lepas kau orang dah makan. makan nasi pulak tue.. pernah tak? eeeeiii tipu la tak pernah. aku selalu  merasa lapar macam nie. nak tahu tak sebab ape? sebabnye perut aku gedik! haaaaa....

menurut kajian yang telah aku lakukan pada perut gedik aku nie, ape yang aku dapati adalah, kekurang protein. kalau nak rasa kenyang yang lebih lama, aku sarankan ambil lebih sikit sumber protein. kalau boleh makan sumber protein tue waktu pagi. kalau kamu rasa nak makan ayam goreng waktu pagi, tak de sapa nak larang! lagipun perut kamu kan! kan! hehheee..

kalau kita ambil sumber protein yang lebih sedikit pada waktu sarapan, % untuk  rasa lapar pada waktu tengah hari adalah kurang.. amalkan jugak minum air panas pada waktu pagi. sebab air panas boleh merangsang tahap metabolisma supaya berada di tahap yang paling maksimum.  jangan lupa minum air pada kadar yang banyak supaya kita merasa sentiasa kenyang... air di sini bermaksud, air putih a.k.a air masak ye.. jangan pulak melantak air manis!

kalau rasa lapar tetiba aje, cuba minum air dulu, selepas 15 minit. kalau kita rasa lapar lagi, itu bermakna kita memang lapar.. so boleh makan..!



 Te Amo
Saya Kuat Makan!