:: cerita kancil, aku & dia ::

January 21, 2011




 
 "Wahai orang yang beriman! Jika datang kepada kamu seorang yang fasik
membawa
sesuatu berita, maka selidikilah kebenarannya, supaya kamu
tidak menimpakan suatu mu sibah kepada kaum dengan sebab kejahilan
kamu sehingga menjadikan kamu menyesali apa yang kamu lakukan." (al-
Hujuraat:6)

 nie cerita 2 minggu lepas.. kete kancil ku yang comel tue jadi bahan fitnah jiran kat kawasan rumah mak aku. dia cakap kete comel aku tue, aku & suami aku memeras ugut dia RM 500.00 untuk tutup mulut. sebab ape? sebab orang2 yang dtg rumah dia * yang menyamar sbg kita orang*, nampak seorang BANGLA masuk dalam rumah dia. so untuk tutup mulut supaya jangan smpi suami dia tahu, orang2 yang berkenaan tue mintak la RM 500.00.

adeeeeh! melampaukan.!! padahal pada hari bekenaan aku lama tue menyembang & bergosip2 kat umah mak mertua aku. lagi pulak, suami aku mana ade kat johor nie. dah sah2 dia ade kat KL mase tue..  lagi pulak, mana ade aku balik umah mak aku malam tue !! ceh! ceh! ceh! tak sayang mulut betul la..
pendekkan cerita, rupa2nya ade la someone yang pakai kete warna sama ngan warna kete kancil aku yg comel tue. tapi jenis aje lain. nasib baik ade jiran yang nampak kete tue berpusing2 kat kat area rumah dia.. jadi dah terbukti bukan aku yang buat kerja tak berfaedah tue.

walaupun kita orang nie boleh dikatakan susah, takde la sampai nak memeras ugut nie. pulak tue RM 500.00 aje.. kalau aku nak peras ugut. aku mintak 1 juta. boleh la langsai segala hutang2 yang ada.... tak sudah2 dugaan n fitnah yang datang. dari start kenal, bercinta sampailah dah kawen.. tapi kita orang redha..

 Tea Amo
sayang kamu semua, sayang bucuk lebih skit :DD

You Might Also Like

0 Comments

Popular Posts

Like us on Facebook

Flickr Images