:: 5 sen punya pasal ::

December 12, 2010

[Bismillahirahmanirahim]  
Assalamualaikum....

kali nie nak cerita 5 sen..
bila kte nampak duit 5 sen bersepah sana sini, ada rasa nak ambik simpan tak? ( x kira la duit tue duit sendiri ke duit org lain)..
 [ Gambar : www.google.com - digi call plan ]

90% daripada kita tak kan ambil, bahkan tak ambil perduli pun duit.. (tp cuba note 50 henget.. sure ramai yg ambil - cehcechhh jgn tipu diri sendiri!!).. heheeehhee..

ape kes ngan 5 sen nie? ooooohhhh cam nie.. baru2 nie Petrol RON 95 naik lagi 5 sen kan? (sebenarnye aku x tahu bila petrol nie naik, nmpk sgt aku x mengikuti BULITEN TV3- keihekehehh). so hari nie secara rasminya aku isi minyak kete dengan duit sendiri card credit. sebelum nie, isi minyak penuh kereta berkuasa 850 cc ( kancil kiekeiehkehh) 30 henget aje.. tp petang tue aku isi minyak penuh 40 henget!! wow!! hebat gile babi gaban la 5 sen punya pasal.. waduhh!!! ni baru kete kancil, yg guna kete beso2 tue cam ne pulak.. sure tak pakai ROn 95 yg hargenye 2 henget lebih!

 [ Gambar : www.google.com ]

tiba2 aku rasa nak pakai moto balik.. ceh!! 
ape2 pun pas nie, kena fikirkan cara terbaik utk jimatkan kos sara hidup kete kancil aku, keihekeihekehhh
semoga berjaya eita!!

Bersederhana itu tuntutan Agama..
Peace!

You Might Also Like

0 Comments

Terima kasih kerana sudi datang ke blog ni. dan sudi-sudikan meninggalkan jejak korang kat sini. jika ada kelapangan kite tinggalkan jejak kite kat blog korang pulak nnti.

* sila guna perkataan yang molek² dan jangan emo² - Thanks*

Popular Posts

Like us on Facebook

Flickr Images