Friday, November 26, 2010

:: Ape ade dengan NESCAFE ::

sapa suka minum nesface?? angkat tangan!! *ade ke yang angkat tangan? kehekehekehhh..*

aku sebenarnye pengemar NESCAFE LATTE. ari2 nak melantak nesface nie.. kalau berjalan jauh
*kenkadang tue nk g jb town aje* mesti nak standy nescafe.. konon2nye untuk menghilangkan
ngatuk. eh tp betul tau.. ngantuk memang hilang !!

setiap hari aku kena standy RM2 untuk beli nescafe nie.. *wow mahal tue* kenkadang kalau bernasib baik dapat jumpa kedai yg jual rm 1.90 * dh jimat 10 sen tue*

ape yg menyebabkan nescafe latte nie sedap ek... RASA LEMAK BERKRIM... ehekeiekehhh..

sebenarnya nescafe diperbuat daripada biji kopi yang mengandungi agen antioksida yang berfungi sebagai tentera yang menjadi perisai daripada radical bebas. ini bermakna nescafe dapat melambatkan penuaan, mengurangkan kemungkinan kanser jantung dan stok. ada juga yang mengatakan nescafe (kafein) dalam mengurangkan risiko penyakit parkison..

Keburukan pengambilan kafein yang berlebihan adalah :
- Sentakkan otot
- Gelisah
- Cemas dan mudah marah
- sukar untuk tido
- sakit kepada
- mengalami masalah pencernaan
- dengupan jantung tidak normal
pengambilan kafein yang disyorkan adalah sebanyak  1.5g sehari. aku ade member yang suka sgt minum nesface nie.. kenkadang tue sehari sampai 2 3 kali dia minum nesface.. bahaya tue syg!

sebenarnya dalam sesuatu perkara mestilah ada kesederhanaan. ape pun yang kita makan kenalah berpada2. kalau sesuatu yang baik pun kalau dimakan dengan terlampau! nescaya mesti jadi sesuatu yang tak baik jugak..

so kesimpulannya.. minum dengan sederhana.. satu hari satu nescafe! yeaaaaah!

No comments:

Post a Comment

Terima kasih kerana sudi datang ke blog ni. dan sudi-sudikan meninggalkan jejak korang kat sini. jika ada kelapangan kite tinggalkan jejak kite kat blog korang pulak nnti.

* sila guna perkataan yang molek² dan jangan emo² - Thanks*