:: Bawa Bekal VS Tapau Makanan dari kedai ::

November 27, 2010

ingat x dulu2 masa time sekolah. mak kte slalu tapaukan makanan utk kte? heheeee.. besh kan.. bila time rehat masing2 tunjuk bekal. pastue lawan bekas sapa yg paling cantik.. skarang nie ade lagi ke bdk2 bawa bekal g sekolah? ade tue mmg ade tp kebanyakkan nye org yg mak ayah dia org susah.. budak2 yg mak ayah dia org senang susah nak nampak dia org bawak bekal... *adek aku sendiri pun dah x bawak bekal g sekolah - keihekeihek* 

time aku sekolah dulu, aku x bawak bekal. time rehat aku g kat pagar sekolah pas tue jerit "Makkkkkkk! Makkkkkkk! " .. kehkeheekhhh mesti ko org kata aku auta kan? tp aku x tipu.. disebabkan umah aku dekat ngan pagar sek. jadi senanglah aku jerit panggil mak aku.. kehekehhh *jimat, keluarga aku bukan org senang*. besh kan bila tiba2 terkenang zaman sekolah

sejak dua menjak nie.. aku mula pratikkan amalan membawa bekalan nie.. itu pun sebab poket aku semakin sangkak! hahaaaa... tue la nasib kalau org tak beringat bila senang...



ape yg aku nampak. bila kte bawak bekal nie.. duit memang jimat.. cukup2 jimat. air pun aku bawak dri umah.. dah x beli nesface latte kat kedai.. aku bancuh nes O sendiri.. bak kata aku

" Kayakan diri sendiri dulu sebelum kayakan org lain "

maksudnye, jangan berbelanja sesuatu yang bukan keperluan kite. apa bila kite berbelanja mengikut kehendak kita itu sama maksudnya mengKAYAkan orang lain...

PEACe..



You Might Also Like

0 Comments

Terima kasih kerana sudi datang ke blog ni. dan sudi-sudikan meninggalkan jejak korang kat sini. jika ada kelapangan kite tinggalkan jejak kite kat blog korang pulak nnti.

* sila guna perkataan yang molek² dan jangan emo² - Thanks*

Popular Posts

Like us on Facebook

Flickr Images