Saturday, January 23, 2010

:: Poket kering vs poket penuh ::

hati akan menjadi tenang bila kte punya poket padat dengan duit...
tp hati akan menjadi resah bila poket kering.
dan sentiasa kering..
kerja mcm nak mati 26 hari..
tp duit gaji kte selalunya akan lesap x sampai 2 hari..
tu pun kte okey la jugakk..
tpi kalau duit tue habis tak sampai sehari...
memang menjengkelkan...!!!

:: Sayang Tapi..... ::

kata org kalau kte sayang kat org tue..
kte selalunya akan lakukan ape saja untuk mengembirakan org yang kte sayang...
kenkadang tue kte akan korbankan perasaan kte demi untuk menceriakan dye....

tetapi..
org yg kte syg tue selalu sangat menyakitkan hati kte..
kata2 yg terkeluar selalunya akan menguris perasaan kte..
disebabkan dia tahu kte sayangkan dia..
dye buat x kisah akan kewujudan kte...
x pernah nak kisah akan keselamatan kte...
x pernah nak dengar akan cerita kte...

kalau org tue x menghargai ape yg kte lakukan mcm mana??
ape yg patut kte lakukan....
perpisahan bukan satu jalan penyelesaian yang baik...
so.. what should i do!!!

:: Tanggungjawab ::

bila kte sentuh pasal tanggungjawab nie...
hanya diri kte sendiri aje tahu ape tanggungjawab kte..
macam mana kte nak handle tanggungjawab kte...

org lain x kan tahu ape tanggungjawab kte..
tanggungjawab bukan hanya ada apabila kte telah mendirikan rumahtangga..
org bujang pun punya tanggungjawab...

tanggungjawab pada keluarga dan diri sendiri....
nampak macam x berat kan??
tp sebenarnya berat.. sama berat dgn tanggungjawab bg org yang dan berkahwin..
tanggungjawab lelaki yg berkahwin sama jugak dengan tanggungjawab perempuan yg belum berkahwin..

sebab...???
masing2 memikul nye sendiri...
tpi kenapa golongan org mcm nie selalu mempelekehkan tanggungjawab pompuan bujang......
bosan betul la...
susah sgt ke nak faham!!!! faham la!!!!!

so, bagi yg sudah berkahwin... jgn la memperlekehkan tanggungjawab org bujang nie...
kepada BOS2 kat tmpt keje tue.. kalau nak baji bonus ke gaji ke.. jangan ada unsur diskriminasi jantina n status..
sebab kte org pompuan bujang pun ada tanggungjawab jugak!!!!!